טקס פתיחת המצעד

ראשיתה של הפעילות החלה בהזמנה של הצוות החינוכי לקחת חלק בהובלת  מצעד הספרים.

מכתב למורות 

המשימה הראשונה הכרזה על פתיחת המצעד בטקס בית ספרי.

את פני הילדים  בבוקרו של  יום קיבלו "ספרים מהלכים" שעוררו את סקרנותם.

בהמשך נערך טקס  פתיחת מצעד הספרים -   ילדי כיתת עולש בתפקיד" ספרים מהלכים". נכנסו מקצוות שונים של הבמה כשברקע  מתנגן  השיר קריאת כוון...

קריין א: כיתת עולש מכריזה בזאת על פתיחת... כולם:

 

מצעד הספרים תשע"ב

 

קריין: ניקח אחריות , נקרא ספרים , נפליג בדמיוננו למקומות רחוקים ,

קריין : ראו כל כרך וכרך עוטה עטיפה

ועל גב הספר כותרת יפה.

קריין: כל ספר כמו ילד, קוראים לו בשם, ( ילדים ז"זורקים " שמות של ספרים"

כל ספר כאילו הוא חי ונושם.

קריין: תפגשו  ספרים מרתקים מצחיקים, וחכמים להפליא: (הילדים זורקים שמות של ספרים)

קריין: ספרים שיודעים לצייר ולשיר על : הילדים זורקים שמות של ספרים)

קריין: הכל הם אומרים במילים מאירות,

בדפוס של אלפי אותיות וצורות.

קריין: קריאה- היא ממש כטיול מרתק;

יחד נצא למסע המופלא של קריאת ספרים  בהנאה.

השיר מושמע  בשנית  יוצאים מהבמה....

בתום הטקס בכל כיתה נערכו פעילות פתיחה להיכרות עם ספרי המצעד  -

 

 

 

 

 

 

 

 

פעילויות פתיחת מצעד הספרים

מטרת הפעילות- הכרות עם ספרי המצעד. דוגמאות לפעילויות בשיעור ספרידע לכיתות ב-ד.

בעקבות פעולת החשיפה ניתן לבקש מהילדים לספר איזה ספר מצא חן בעיניהם ואותו הם ישאלו ומדוע?

 

בשעורי  ספריידע הילדים שיתפו האחד את השני ברשמיהם, דנו בסוגיות, המליצו, כתבו, וציירו, בעקבות  ספרי  המצעד.

 

(לחצו לצפייה בהגדלה)